mumsbullan

Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet...

Influensan

Publicerad 2013-01-27 12:24:41 i

Söndag 2013-01-27
 
Har jag den? Influensan? Haft frossa, ont i kroppen och huvudet, snuvig, men framförallt hostig.Varit både matt och skakig i kroppen. Jag är aldrig sjuk! Eller, klart jag är sjuk nån gång ibland. Men aldrig så jag behövt vara hemma från jobbet. Inte sen i 20-årsåldern har jag varit "sjukskriven". Det är ett antal år sen... Bästa sambon sa; Du verkar inte veta hur man är sjuk!? Nä, jag gör nog inte det. Vilket innebär att jag är mycket ynklig och gnällig nu...I över en vecka har detta pågått...
 
Förra torsdagen landade Mr K. Fick ta flygbussen för att möta honom. Härligt att ses igen. Var iofs bara 16 dagar sen sist. Han stannade i fyra dagar. Vi skulle göra så mycket. Sova på hotell, museum, Universeum, bio, m.m. Fick huvudvärk under fredagskvällen. Från lördag morgon var jag som en slagen säl...Vi hann med lite bumpa-bumpa iaf...
 
Började nya jobbet för tre veckor sen. Så jävla skönt! Att få sluta på det gamla stället. Och att jag fick nytt jobb innan uppsägningen gått ut. Känns bra på nya stället. Känns jobbigt att vara där i två veckor och sen vara sjuk i en vecka. Men imon ska jag tebax. Jag skiter i att jag inte är frisk. Jag smittar inte nu iaf (tror jag...).
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mumsbullan

Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela